sobota, 26 kwietnia 2014

Jaśki

Dzisiaj chciałabym pokazać jeden z moich projektów, który uważam za najlepiej dopracowany pod względem technicznym. Wiele razy pisałam już, że lubię nie tylko ładny wygląd, ale i porządne wykończenie. W jaśkach zastosowałam tzw. szwy kryte, które dla mnie są odkryciem! A jak się je robi? Zszywamy dwa kawałki materiału wyjątkowo na prawą stronę (tzn. lewymi do siebie). Dobrze, jeśli zrobimy to stosunkowo blisko brzegu. Następnie przewracamy na lewą stronę (prawymi do siebie) i przeszywamy jeszcze raz, tym razem trochę dalej od brzegu. Szew wchodzi nam, tym sposobem, w tunel i nie trzeba go obrzucać zygzakiem. Wygląda to bardzo estetycznie.


Jak widać wyżej, jaśki zrobiłam z dwóch materiałów, a na łączeniu ozdobiłam je bawełnianą koronką. Z tyłu są całe z różowej kratki. Nie użyłam suwaków, a zamiast tego zastosowałam zakładkę. Poniżej fotograficzna instrukcja krok po kroku.


Ten mniejszy kwadracik tniemy jeszcze na pół i on będzie łączony z drugim materiałem. Większe stanowią tył poduszki. Poniżej przód poduszek - dłuższy ze względu na zapas na zakładkę.


Poniżej łączenie materiałów - również szwem krytym.



Tak wygląda poduszka od środka.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz